Avbryten Rattstång

drafur
Inlägg: 6
Blev medlem: 27 feb 2004 14:15
Ort: Varberg
Kontakt:

Avbryten Rattstång

Inlägg av drafur »

Är det någon som varit med om att rattlåset fastnat?

Det har i alla fall jag. Det hände igår....
Problemet är att när vi rivit ner instrumentet så att vi kom åt att tjuv-koppla bilen. Såg vi att skruvarna till låset var svarvade så vi kunde ju naturligtvis inte ta bort det på plats. Eftersom bilen stod väldigt dumt bestämde vi oss för att försöka knäcka låset. Men det slutade med att vi lyckades knäcka rattstånge precis bakom ratten istället. Det var ju inte så lyckat. :?
Hur gör man nu? Vi har fått bilen bortfraktad så den står i garage nu.
Går det att svetsa i det matrialet? Verkar lite halv-mjukt. Är det samma rattstång i 440/460? Är det någon i trakten av Strömstad med omnejd som har någon att sälja???? RING PÅ 0709-921800 eller +4795203395

Mvh Magnus
Gäst

Inlägg av Gäst »

Finns en del om rattlås och tändningslås under " frågor som rör elsystem "
tror att du kan ta övre delen av rattstången fån alla 400-serien med ställbar ratt, är inte speciellt svårt att byta, du tar den underifrån lite trångt bara, hade själv loss min för ett tag sen då mitt lås fastnade precis som ditt. Lycka till. :?

mvh

Chrille
Gäst

Re: Avbryten Rattstång

Inlägg av Gäst »

[Jag ligger på en rattstång plus tändningslås till volvo 480, hör av dig om du är intresserad!
danielbergman@hotmail.com bor i göteborg/skövde
Carl-Johan Jarlevid
Inlägg: 21
Blev medlem: 27 aug 2004 12:08
Kontakt:

Re: Avbryten Rattstång

Inlägg av Carl-Johan Jarlevid »

drafur skrev:Är det någon som varit med om att rattlåset fastnat?

Det har i alla fall jag. Det hände igår....
Problemet är att när vi rivit ner instrumentet så att vi kom åt att tjuv-koppla bilen. Såg vi att skruvarna till låset var svarvade så vi kunde ju naturligtvis inte ta bort det på plats. Eftersom bilen stod väldigt dumt bestämde vi oss för att försöka knäcka låset. Men det slutade med att vi lyckades knäcka rattstånge precis bakom ratten istället. Det var ju inte så lyckat. :?
Hur gör man nu? Vi har fått bilen bortfraktad så den står i garage nu.
Går det att svetsa i det matrialet? Verkar lite halv-mjukt. Är det samma rattstång i 440/460? Är det någon i trakten av Strömstad med omnejd som har någon att sälja???? RING PÅ 0709-921800 eller +4795203395

Mvh Magnus
Javisst detta är oftast jätte smart på detta sätt fick jag behålla min 480 som det blev inbrott . Tjuvarna skulle knäcka rattlåset och fick ratten i handen. Volvo log när de såg det och sa "ja så har vi tillverkat materialet medvetet för att just ratten ska gå av vid inbrott - det är lätt att bytta"
Tyvärr blev tjuvarna väldigt frusterade och slog bokstavligen sönder bilen..... :cry: :cry:
Hälsningar Calle o kör försiktigt!
Medlem: 301
Dan.P
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 feb 2004 17:01
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Dan.P »

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster