Sen, i samma veva, hur fanken byter jag torkarbladet? "slitytan" sitter med 3cm i varje ände av bladet... och jag KAN inte böja ut den som på en "vanlig" bil... HJÄLP!
Kåpan på bakrutan
-
Mozifer
- Inlägg: 32
- Blev medlem: 14 maj 2004 16:52
- Kontakt:
Kåpan på bakrutan
Den som täcker det höga bromsljuset och torkarmotorn, hur får man bort den utan att döda dom 2 söta plastsprintarna som garanterat inte kommer hålla om jag drar i dom?
Sen, i samma veva, hur fanken byter jag torkarbladet? "slitytan" sitter med 3cm i varje ände av bladet... och jag KAN inte böja ut den som på en "vanlig" bil... HJÄLP!
Sen, i samma veva, hur fanken byter jag torkarbladet? "slitytan" sitter med 3cm i varje ände av bladet... och jag KAN inte böja ut den som på en "vanlig" bil... HJÄLP!
-
Gäst
Re: Kåpan på bakrutan
Hej..du ska inte dra ut plastplopparna utan med en liten skruvmejsel trycka i mitten av plopparna. Där sitter itryckta stift.Tryck långsamt och håll en hand under kåpan för det lilla stiftet kommer att åka ur ploppen och ramla ner...förhoppningsvis i din hand.Mozifer skrev:Den som täcker det höga bromsljuset och torkarmotorn, hur får man bort den utan att döda dom 2 söta plastsprintarna som garanterat inte kommer hålla om jag drar i dom?
Sen, i samma veva, hur fanken byter jag torkarbladet? "slitytan" sitter med 3cm i varje ände av bladet... och jag KAN inte böja ut den som på en "vanlig" bil... HJÄLP!
Efter detta kan pilla ut plopparna. Böj inte ut armarna då utan håll dom lite uppe utan att gnida dom mot huven, du kan byta bladen lätt utan att ha armarna i styv givakt. Jooo..tänk på att var försiktig med kåpan, den sitter lite lätt iklämd i överkant..så där får du pilla lite varsamt...annars spricker det.
Mvh Risto
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster