Vatten temp..

Christian
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 jan 2004 16:55
Kontakt:

Vatten temp..

Inlägg av Christian »

Har en 480 Es -87

Hade en slang mellan motorn och torped väggen som spruckit.. Bytade den, inga konstigheter. Men jag måste kommit åt något eller någon kabel.. För det kvittar hur mycket jag kör nu för färd datorn visar bara Cold på vatten temp.

Någon som vet vad felet skulle kunnat vara?
Har letat lösa sladdar, har hittat ett par men de ser ut att varit "ensamma" länge..

Tack på förhand.
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Själva givaren till motortempen sitter vid utloppet/termostaten på motorn. Du hittar den på högra sidan motorn, på toppen. (sett framifrån)

Det är en vanlig flatstiftskontakt på givaren, kolla o se om den har glidit av.

Mvh Jonas
Gäst

Inlägg av Gäst »

Var nere och kikade nu precis. Kontakten jag antar att du menade sitter där den ska och den sitter som berget.. Ingen annan idé? :lol:
Dan.P
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 feb 2004 17:01
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Dan.P »

Anonymous skrev:Var nere och kikade nu precis. Kontakten jag antar att du menade sitter där den ska och den sitter som berget.. Ingen annan idé? :lol:
Verkar som om den har blivit avsliten.
Christian
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 jan 2004 16:55
Kontakt:

Inlägg av Christian »

Nej den har inte blivit avsliten.. Den sitter som berget.. Men.. Var går den sladden? Finns det någon "dosa" till färdatorn där olje temp och ytter temp sladdar går till? Kanske kass i andra änden..
Dan.P
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 feb 2004 17:01
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Dan.P »

Christian skrev:Nej den har inte blivit avsliten.. Den sitter som berget.. Men.. Var går den sladden? Finns det någon "dosa" till färdatorn där olje temp och ytter temp sladdar går till? Kanske kass i andra änden..
Kabeln från kyl.tempgivaren går till kontaktstycke 2 stift 1 bakom instrumentpanelen, dem är märkta 1 o 2.
Färg på denna kabel är GRÅ-SVART.

Anslut änden vid givaren till jord på batteriet, mät sedan från kabeln i kontaktstycket(kontaktstycket loss) över till jord.
~0-1ohm kabel hel, oändligt eller högt utslag=kabelfel eller avbrott.
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

New Product Guide

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about High Rated Product Info 1d3b1c9
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Rated Product Guide

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about New Product Blog d19b171
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst