POP-up lysen
Postat: 19 okt 2004 23:24
Hej! 480 vänner. Jag har just monterat vä pop up lyse på min 480es-87 efter en reparation. Lyset slutade gå upp överhuvudtaget efter att ha hackat sig upp ett tag. Hade läst nånstans om motorkolen ,som kan krångla. Efter en del strul kom jag in i motorn och ett kol hade bränt fast och spruckit. Samtidigt strippade jag hela "skiten" från gummimassan och såg då att en av diodernas anslutningar var borteroderad. Efter mycket sökande fick jag tag i ny diod och lödde fast . testkörde motorn.den spann som en katt efter lite smörjning. Ny gummimassa över alltihop och torkning över natten. Men nu när det är monterat på plats går lampan upp hur fint som helst och tänder sig , men inte ner igen! Typiskt eller hur, men läste nu ikväll om renovering av pop upperna på en hemsida 480center.com, där det visar att även släpkontakterna säkert behöver en översyn. Japp, bara att börja om igen då och hoppas att det går vägen då.
Ha det gott. Hälsningar 040 Gunnar
Ha det gott. Hälsningar 040 Gunnar