Laddtrycksmätare

Skriv svar
Micke
Inlägg: 18
Blev medlem: 27 aug 2004 00:41
Ort: Vingåker
Kontakt:

Laddtrycksmätare

Inlägg av Micke »

Har köpt mig en graderad laddtrycksmätare för att jag ska kunna se exakt laddtryck när jag ska pystrimma min Turbo, men jag är lite osäker på hur den ska kopplas in, det medföljer T-rör samt slang till den.

Finns det ngn som kan beskriva så exakt som möjligt hur den ska installeras.

Undrar även om det finns ngn som vet var man kan köpa pysventil, vill ha en med justering från kupen.
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

På insuget på vä sida (framifrån sett) sitter det ett par slangar. (2-3 st) här är det lättast att koppla på sig. Ett annat alternativ kan vara om du lossar på panelen på passagerarsidan, mot mittkonsolen.

Här hittar du styrdonet till tändningen, hit går en av trycklangarna från insuget (se ovan) Här kan du oxå koppla på dig om du vill ha mätaren i bilen.

Mvh Jonas
Micke
Inlägg: 18
Blev medlem: 27 aug 2004 00:41
Ort: Vingåker
Kontakt:

Laddtrycksmätare

Inlägg av Micke »

Oki, enklaste dragningen måste bli den senaste varianten om jag har förstått allt rätt.
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Stämmer bra det, tror jag. Har inte gjort det själv. Men som sagt så ligger ju slangen dragen igenom torpedväggen så det borde underlätta!

Se till att allt blir tätt igen!

Mvh Jonas
Micke
Inlägg: 18
Blev medlem: 27 aug 2004 00:41
Ort: Vingåker
Kontakt:

Laddtrycksmätare

Inlägg av Micke »

Ja tätheten är viktig har jag förstått.

Har du ngn erfarenhet ang. pystrimmning då?
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej Micke!

Nej tyvärr, men det finns lite andra människor här på forumet, sellgren, Jonas Andresson (480 center sidan)

Själv ska jag fösöka få tag på trimchips (finns några galningar i England och Holland)

Mvh Jonas
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Laddtrycksmätare

Inlägg av Martin »

Micke skrev:Ja tätheten är viktig har jag förstått.

Har du ngn erfarenhet ang. pystrimmning då?
Vad undrar du om pystrim? Finns en hel del gamla trådar om det här, annars kan jag försöka svara på frågor, har kört pystrimmat i 2 år.
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

High Rated Product Site

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about High Rated Product Tips c9ce18b
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Product Info

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Best Product Info d34d08c
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Great Home Renovations Edinburgh Site

Inlägg av FrankJScott »

For the person asking about bathroom renovation pricing, reno vation, the renovation team, a new bathroom, painting and renovations, home renovation stories, cheap kitchen and bathroom renovations, expert home renovations, kitchen and bath remodel near me, bathroom renovation for seniors, I highly suggest this her response about property renovations Edinburgh site or great bathroom remodels, stages of a bathroom renovation, bathroom renovations, bathroom project ideas, home choice renovation, commercial bathroom renovations, expert home renovations, kitchen and bathroom blog, home renovation expert, full bathroom renovation, on top of this the full report about home renovations Edinburgh link alongside all property renovation, commercial bathroom renovations, new bathroom edinburgh, home bathroom renovation, bathroom designers edinburgh, latest bathroom remodels, all in one home renovations, full renovation, kitchen and bathroom, home renovation services, and don't forget this cool training on bathroom renovation in Edinburgh link which is also great. Also, have a look at this learn more here on home repair Edinburgh forum as well as kitchen in bathroom, interior design renovations, ideas to remodel kitchen, home reno's, renovation scotland, kitchen renos ideas, space renovation, residential bathroom, inside renovations, new home bathroom, as well as this i loved this on house renovation Edinburgh advice with renovation expert, ensuite renovation, renovation transformation, transformation countertops, kitchen in the bathroom, home renovation blogs uk, united home renovations, bathroom renovations, best place to buy home renovation materials, house renovation, for good measure. Check more @ Recommended Tajir4D Login Guide b171d3b
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Best Product Guide

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Excellent Product Tips cd263b4
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster