motor

andreas
Inlägg: 2
Blev medlem: 01 mar 2004 13:16
Kontakt:

motor

Inlägg av andreas »

jag undrar om det är någon som kan ge mig några tips,jag har en 480-88 som är lite svårstartad när den är kall men ändå svårare när den är varm.Känns för övrigt lite slö och orkeslös.Har även problem med ljustutan,helljuset fungerar men det gå inte att blinka med helljus har provat med en nu omkopplare men det är inte det som är felet.
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej Andreas!

Vilken sorts 480 har du? ES eller Turbo?

Skulle rekomendera dig att göra två saker. Först o främst mäta bränsletryck.
Det andra är att kontrollera tempgivaren.

Bränsletrycksmätning och hur man får igång ljustutan kan du läsa mer om på http://volvo480.kicks-ass.net är du säker på att den andra fungerade?

Visst kan det vara andra saker, hur ser dina tändstift ut? När är bränslefiltret bytt? Men man måste ju börja någonstans.

Det är mitt tips till dig.

Mvh Jonas
andreas o

motor

Inlägg av andreas o »

Mogge skrev:Hej Andreas!

Vilken sorts 480 har du? ES eller Turbo?

Skulle rekomendera dig att göra två saker. Först o främst mäta bränsletryck.
Det andra är att kontrollera tempgivaren.

Bränsletrycksmätning och hur man får igång ljustutan kan du läsa mer om på http://volvo480.kicks-ass.net är du säker på att den andra fungerade?

Visst kan det vara andra saker, hur ser dina tändstift ut? När är bränslefiltret bytt? Men man måste ju börja någonstans.

Det är mitt tips till dig.

Mvh Jonas
det är en es.Jag har bytt bränslefilter ,tempgivare och tryckregulator,efter det att jag bytte regulator så blev kallstarten lite bättre nu behöver jag `bara`starta den två gånger när den är kall istället för fyra som jag behövde förut.Ljustutan som jag provade med är jag inte säker på att den fungerar den kommer från en av dom två bilarna jag har skrotat som reservdelsbilar men jag ska mäta och se om den är ok.
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej Andreas!

Jag brukar börja med det lätta, testa bränsletrycket vore en bra idé och utesluta det mekaniska i bränslesystemet.

Klicka på topics på sidan ovan så får du fram en del trevliga reportage.

Mvh Jonas
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster