hjulager
-
- Inlägg: 1285
- Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
- Ort: Skåne
- Kontakt:
- 211#Christer Lindström
- Inlägg: 629
- Blev medlem: 28 jan 2004 19:57
-
- Inlägg: 1285
- Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
- Ort: Skåne
- Kontakt:
- 211#Christer Lindström
- Inlägg: 629
- Blev medlem: 28 jan 2004 19:57
Hej Jonas, nej jag tjänar inte så bra tänkte inte på att det va 300:- billigare om man har ABS men jag tycker ändå inte att man ska sätta i ett gammalt lager och 998:- är ju ändå inte så mycket om man betänker att ett lager håller många tusen mil jag menar att om man köper däck och snygga fälgar så är det inte många som tycker att ett par tusen/hjul är mycket men lagret syns ju inte som hjulen, det går säkert att få tag på lösa lager till en betydligt billigare summa och har man sen tillgång till en press så är det inte så svårt att byta, har för mej att jag sett på en tidigare fråga här på sidan villket lager det är men annars finns ju möjligheten att pressa ur det gammla och på det ska det stå ett nummer som en lagerfirma kan ta fram ett likadant med hjälp av. Lycka till och hittar du rätt lagernummer så låt oss andra veta det är säkert många andra som också vill tjäna en slant och gärna gör jobbet sjäv
mvh
Chrille
mvh
Chrille
-
- Inlägg: 1285
- Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
- Ort: Skåne
- Kontakt:
Hallå Chrille!
Skojar lite med dig! Men kör man en gamma sunkig bil så tycker jag det duger gott med delar från skorten, även om jjag i princip håller med dig.
Det är ju helheten som är viktig, har man kört 25000 mil med bilen o den är lite rostig skulle man egentligen behöva byta karossen då den slits framför allt i alla punktsvetsar.
Mvh Jonas
Skojar lite med dig! Men kör man en gamma sunkig bil så tycker jag det duger gott med delar från skorten, även om jjag i princip håller med dig.
Det är ju helheten som är viktig, har man kört 25000 mil med bilen o den är lite rostig skulle man egentligen behöva byta karossen då den slits framför allt i alla punktsvetsar.
Mvh Jonas
-
- Inlägg: 232
- Blev medlem: 05 feb 2004 22:49
- Ort: Esko
- Kontakt:
Hej alla!
Jag har inte fått klart för mig om vi pratar om hjullager fram eller bak.
För ca 10 år sedan bytte jag bakhjulslager på min ES87. Detta innebar att jag ersatte det integrerade lagret i bromsskivan med ett nytt nav och ny bromsskiva (bromsskivan var omöjlig att svarva till inom toleranserna). Detta fungerar bra än idag.
Framhjulsagren går inte att få bort utan att förstöra lagret.
I januari detta år bytte jag ett framhjulslager.
Lagret kostade på Bilia kr 200:-. Det billigaste alternativet på marknaden!
Reservdels nummer 3454197.
Så mitt förslag: Inga begagnade delar utan sätt in ett nytt lager om det gäller framhjulet. Min ES87 har idag rullat ca 37000 mil.
Esko
Jag har inte fått klart för mig om vi pratar om hjullager fram eller bak.
För ca 10 år sedan bytte jag bakhjulslager på min ES87. Detta innebar att jag ersatte det integrerade lagret i bromsskivan med ett nytt nav och ny bromsskiva (bromsskivan var omöjlig att svarva till inom toleranserna). Detta fungerar bra än idag.
Framhjulsagren går inte att få bort utan att förstöra lagret.
I januari detta år bytte jag ett framhjulslager.
Lagret kostade på Bilia kr 200:-. Det billigaste alternativet på marknaden!
Reservdels nummer 3454197.
Så mitt förslag: Inga begagnade delar utan sätt in ett nytt lager om det gäller framhjulet. Min ES87 har idag rullat ca 37000 mil.
Esko
-
- Inlägg: 1285
- Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
- Ort: Skåne
- Kontakt:
-
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
Byte kaross????
om man ska byta kaross är det väl pga av rosten
Hade det bara varit för taskiga punktsvetsar så är det ju ett lätt åtgärdat problem. När man bygger rally bil så slipar man ner skarvar och helsvetsar karossen. Helt ärligt så gör jag hällre detta än byter EN skärmkant. Är inte någon höjdare på att få sånt snyggt, med spackling och lack och hela den biten. Helsvetsa karossen däremot syns inte. Ut med all inredning bara och slipa bort färg, fram med MIGen och så en bra 2komponents grundfärg som penslas på. Tillbaka med inrededningen och voíla en ny styv kaross. Synd bara att det fortfarande är rost i skärmkanterna...... och dörrarna och under bagage rumsmattan och stötfångarfästen, och hela stötfångarbalken och....SUCK
Finns det ingen lagom fin bil UTAN rost??
om man ska byta kaross är det väl pga av rosten
Hade det bara varit för taskiga punktsvetsar så är det ju ett lätt åtgärdat problem. När man bygger rally bil så slipar man ner skarvar och helsvetsar karossen. Helt ärligt så gör jag hällre detta än byter EN skärmkant. Är inte någon höjdare på att få sånt snyggt, med spackling och lack och hela den biten. Helsvetsa karossen däremot syns inte. Ut med all inredning bara och slipa bort färg, fram med MIGen och så en bra 2komponents grundfärg som penslas på. Tillbaka med inrededningen och voíla en ny styv kaross. Synd bara att det fortfarande är rost i skärmkanterna...... och dörrarna och under bagage rumsmattan och stötfångarfästen, och hela stötfångarbalken och....SUCK
Finns det ingen lagom fin bil UTAN rost??
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
-
- Inlägg: 1285
- Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
- Ort: Skåne
- Kontakt:
-
- Inlägg: 6378
- Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
- Kontakt:
Best Product Site
Please try Google before asking about Excellent Product Site 3d34d08
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster