480mekaniker i göteborgsområdet

Elias
Inlägg: 3
Blev medlem: 31 okt 2006 00:50
Kontakt:

480mekaniker i göteborgsområdet

Inlägg av Elias »

Min lilla 480 har fått för sej att inte vilja starta som vanligt längre och det är inte heller ovanligt att den dör när jag väl fått i gång den och kört en liten bit. Jag har emellertid tröttnat lite på detta beteende nu och har således bestämt mej för att lämna in den så att någon som verkligen kan det här får ordna upp den lite. SÅ min fråga är helt enkelt finns det någon i göteborgsområdet som verkligen kan 480-bilar, eller någon vem som helst som kan rekomenderas?
Mogge
Inlägg: 1283
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Kan tyvärr inte rekomendera någon, men har du en stor skruvmejsel så ta gärna en titt i fördelarlocket, dit alla tändkablarna går.

I lockets mitt ska det sitta en kolbit som sticker ut och är fjädrande.

Mvh Jonas
wannabe
Inlägg: 38
Blev medlem: 12 apr 2006 14:09
Ort: Härryda-Göteborg
Kontakt:

Inlägg av wannabe »

Jag kan kolla på den åt dig om du vill
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Vad har du får motor?
Turbo eller ES
årsmodell?
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Elias
Inlägg: 3
Blev medlem: 31 okt 2006 00:50
Kontakt:

Inlägg av Elias »

boostofta skrev:Vad har du får motor?
Turbo eller ES
årsmodell?
ES-modellen från 1987
wannabe
Inlägg: 38
Blev medlem: 12 apr 2006 14:09
Ort: Härryda-Göteborg
Kontakt:

Inlägg av wannabe »

Hur gick det :?: Starta den?
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Sorry, har missat att du svarade på motr alternativet.

Ok, beter den alltid sig så här? Har du ovanligt hög tomgång? Håller den sig lättare vid liv om du ger mer gas?

Var i gbg området finns bilen?
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
wannabe
Inlägg: 38
Blev medlem: 12 apr 2006 14:09
Ort: Härryda-Göteborg
Kontakt:

Inlägg av wannabe »

Har redan varit och kollat den, fördelare och rotor helt slut. 8)
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

fint ju :)
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster