Lack släpper

Hoffster
Kontakt:

Lack släpper

Inlägg av Hoffster »

Vill ha ett litet råd här bara. Min bil är i princip rostfri och vill gärna så förbli. Vid bakrutan nere vid antennen sitter dock listen lite dåligt och har väl i några år släppt in lite väl mycket vatten (inte in i bilen, men till "baksidan av listen")

Bild

Det har inte, än sålänge, resulterat i någon rost men väl att lacken ha släppt en bit. Bubblan syns knappt på den suddiga bilden, men det handlar väl om en 6-7mm ner.

Allafall, nu vill jag ju inte att det ska bli värre, så jag funderar på två saker. Antingen pilla bort lacken som släppt fästet och kladda på med sånt där stift med färg man köper på volvo för att täcka stenskott. Är lite för stor yta för det dock, tycker jag.

Grejen är ju att jag inte vill att det ska komma in mer vatten där, för varje gång det regnar samlas det ju vatten i "hålrummet" bakom lacken.
Så jag tänkte om jag torkar ordentligt så det är helt torrt och sen lägger på en siliconsträng runt listen och "öppningen" så blir det väl allafall inte värre.
Eller har ni nåt annat tips?
Vad ska jag använda för silicon? Siliconpasta eller hederlig byggsilicon?
Pyst tysk pariserblå turbo -91
www.hoffmanworks.se
boostofta
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

använd absolut inte silicon!!!!!!!!!!!

Lack fäster ej på det, så de blir ett helvete i framtiden om du vill få det bra. Då anser jag det är bättre att du tar en kniv och skrapar bort lös lack, det kommer att vara mer än du tro. Slipa sedan och fyll i med ett stift. Använd en bra pensel från en hobby affär. O lev med att det är lite fulare, men möjligt att åtgärda i framtiden.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Hoffster
Kontakt:

Inlägg av Hoffster »

Att det blir lite fulare kan jag leva med. Vill bara att det inte ska bli en rosthärd...

Okej, jag följer ditt råd. Har precis varit på volvo och beställt ett färgstift. Passade på att beställa ny gummipackning runt sidopositionen också som är helt upptorkad.

Listen, som jag lyfter upp där på bilden, måste ju sättas fast på nåt sätt också. Nåt speciellt lim?
Pyst tysk pariserblå turbo -91
www.hoffmanworks.se
Skriv svar