Dvs skroten, inte en dag för tidigt men en liten tår fäller jag allt, det var ändå min 480.
Anledningen till att valde att skrota henne var en serie av händelser som tillsammans blev lite för mycket.
först så sprack framrutan en solig dag för ett par år sedan, någon dag senare började instrumenteringen att leva rövare. Hastighetsmätaren blev lite skitzofren och trodde den var en varvräknare, färddatorn levde sitt eget lilla "E-kod"-liv och grodögonen började fällas upp lite halvt när jag bromsade. Och som krona på verket fick jag förardörren sönderbruten dagen innan jag ställde av henne för säsongen (men ej uppbruten, göteborgslegisterna kan inte ens bryta sig in i en 480, tragiskt). (utöver detta har jag alltid haft problem med bränslesystemet samt att lacken på halva bilen varit akut matt)
Inget av detta var väl några enorma problem, men när sommaren led mot sitt slut och jag skulle återgå till att plugga så valde jag att ställa av henne hos mina föräldrar (bor i gbg där jag pluggar till styrman och har väldigt ont om p-plats). Efter detta gick det två år tills jag i veckan tittade till min lilla bil igen (har tillbringat en sommar till sjöss och då inte haft tid att klappa bilen). I alla fall, jag kommer hem, låser upp bilen och kikar in, bilen är helt täckt av mögel, hela inredningen på min pärla (inredningen var riktigt fräsch en gång i tiden, bilen har bara gått c:a 10 000 mil eller något). Mögel på ratten, på växelspaken, på sätena, mögel över allt. Detta blev det som fick bägaren att rinna över. Jag ringde till skroten och frågade om de kunde hämta bilen för den slutgiltliga vilan, sagt och gjort, idag, kl 08:50 bar det iväg på den sista resan....
Det sista jag gjorde var att jag plockade ur databoxen, den kan vara bra att ha till min nästa 480 turbo (som ska inköpas så fort jag tar examen).
Idag gick min 480 turbo -89 till de sälla jaktmarkerna
-
Carl Lindberg
- Kontakt:
Idag gick min 480 turbo -89 till de sälla jaktmarkerna
Äger numera bara en styrbox till en 480T