Hej Jag tror att du ev. kan få lite snabbare respons med ett pystrim medans motståndstrimmet ju kommer på högre varv, har för mej att nån här i klubben körde med en kombination för ett tag och tyckte att det funkade bra ihop
211#Christer Lindström skrev:Hej Jag tror att du ev. kan få lite snabbare respons med ett pystrim medans motståndstrimmet ju kommer på högre varv, har för mej att nån här i klubben körde med en kombination för ett tag och tyckte att det funkade bra ihop
Ok, får nog bli en sådan.. Är nämligen snabbare respons jag är ute efter. Tycker den tar lite lång tid på sig att få upp trycket
Se till att inte öppna ventilen för mycket bara för då får du ingen användbar effektkurva.
Om man har den öppen för mycket märker man det på att den först bygger upp ett väldigt laddtryck när turbon kickar in, sen tappar den tryck för att sedan åter komma igen vid 4500 varv när motståndtrimmet börjar göra verkan. Det känns väldigt häftigt när den laddar mycket i början, men bilen är snabbare med en jämnare lite tråkigare kurva.