Vad är detta?

holmen
Inlägg: 15
Blev medlem: 07 sep 2008 17:47
Ort: Borås, Sjömarken
Kontakt:

Vad är detta?

Inlägg av holmen »

Tog bort motorskyddet i plast undertill och ut ramlade denna.
Det står:

FACON
220uf
DC2635F9V
16V

(made in france)

En kabel som går in i en svart dosa med ovanstående text.

Vet någon var den skall sitta och vad den gör?

Har någon tips över en motor som smårycker vid jämn gas, endast vid jämn gas, går bra annars...

[/img]
Volvo 480 ES -87
Audi A6 Avant -07
Alfa Romeo GTJ 1300 -73
Audi TT Roadster -00
Piaggio NRG vespa
Användarvisningsbild
DJ.fisk
Inlägg: 131
Blev medlem: 28 okt 2006 18:08
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av DJ.fisk »

Jag kan inte se bilden.
holmen
Inlägg: 15
Blev medlem: 07 sep 2008 17:47
Ort: Borås, Sjömarken
Kontakt:

Inlägg av holmen »

Kan någon berätta hur man lägger in en bild...[/img]
Volvo 480 ES -87
Audi A6 Avant -07
Alfa Romeo GTJ 1300 -73
Audi TT Roadster -00
Piaggio NRG vespa
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Ser inte heller någon bild, men 220uF är ett standard värde på en kondensator.
Med tanke på hur du beskriver den är det till 99% ett störningsskydd.
Vad jag minns sitter de bara på Turbo bilarnas tänspole, men kan så klart ha fel :)
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
holmen
Inlägg: 15
Blev medlem: 07 sep 2008 17:47
Ort: Borås, Sjömarken
Kontakt:

Inlägg av holmen »

tack för svar, har även fått bekräftat från annat håll att det förmodligen är ett störningsskydd...
Volvo 480 ES -87
Audi A6 Avant -07
Alfa Romeo GTJ 1300 -73
Audi TT Roadster -00
Piaggio NRG vespa
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst