hur är komforten i dom? på långresor
vad är det för vanliga fel? är dom svårmeckade?
någon som har bilder på motorutrymmet och inredningen och på instrumenpanelen?
frågor om 440 turbo
-
440turbo
- Kontakt:
- 211#Christer Lindström
Hej, 440 turbo är en utmärkt bil med bra komfort, inte lika stötig som 480:n, den är väl inte mer svårmekad än nån annan bil ganska gott om plats i motorrummet, har sjäv en 480T och min fru en 440GL, vad som saknas i GL-modellen finns ju oftast på turbon, saker som färddator tror jag var standard på tubon likaså elhissar fram, ofta är innredningen lite mer påkostad överlag, dessutom så får du ju det där extra draget som fattas på GL-modellen, tubomotorn är ju också ganska lätt att trimma lite om man vill, har en kompis som hade en 440T tidigare och den gick klart bättre än en vanlig 440, vanliga fel är väl oftas att rosten har satt sina spår kolla speciellt skärmkanter och dörrar även under i framvagnen såsom balkar och infästningar, i övrigt är det väl ungefär samma fel på 440 som på 480, men på den här sidan är det ju oftast lätt att få tips om hur man fixar dom
skulle definitivt inte tveka att rekomendera nån att köpa ett fint ex. med lite utrustning och inte allt för många mil på mätaren, dom kan dock gå långt med rätt omvårdnad, delar finns det ganska bra med på skrotarna och i reservdelsbutikerna. Lycka till
mvh
211# Chrille
mvh
211# Chrille
- 211#Christer Lindström
Glömde lägga med den här länken där finns det ju också en del bra tips.
http://480center.com/
mvh
211# Chrille
http://480center.com/
mvh
211# Chrille
-
440turbo
- Kontakt:
-
Gäst
Hej igen
Du har klart längre skjutmån bakåt på en 480 än på en 440 men jag tror nog att du får plats, men samma utrymme som i 700-an är det inte, väghållningen är bra och bilen är klart rolig att köra speciellt om du trimmar lite, vet inte vad en 440T drar vid snålkörning men min 480T drar c:a 0,75 vid långkörning och c:a 0,95 vid blandad körning, nej det är inte crossflowtopp utan in och ut på samma sida
mvh
211# Chrille
mvh
211# Chrille