Byte av styrservoolja
-
robert_gbg
Byte av styrservoolja
Hur går man tillväga för att byta oljan i styrservon? Hur ofta bör man göra detta?
-
yo84
- Inlägg: 149
- Blev medlem: 03 apr 2004 11:05
- Kontakt:
-
boostofta
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
om inte rören är för rostiga så lossar man dem och vride ratten fram och till baka en 10 ggr. OBS ha ej motorn igång utan olja i systemet OBS
sedan slår man på ny olja och startar styr sakta mot ändlägena för att lufta. OBS håll den inte i änd läget mer än max 1 sek sedan överhettas servo oljan, ni vet det där skärande ljudet som kommer när vissa damer (läs min morsa) parkerar. Detta skadar främst den nya oljan men i långa loppet även servo och styrväxel.
Jag skulle gjort det på min i helgen då oljan är SVART, men rören var så rostiga att de hade gått sönder om jag lossat dem. Ska beställa nya först.
sedan slår man på ny olja och startar styr sakta mot ändlägena för att lufta. OBS håll den inte i änd läget mer än max 1 sek sedan överhettas servo oljan, ni vet det där skärande ljudet som kommer när vissa damer (läs min morsa) parkerar. Detta skadar främst den nya oljan men i långa loppet även servo och styrväxel.
Jag skulle gjort det på min i helgen då oljan är SVART, men rören var så rostiga att de hade gått sönder om jag lossat dem. Ska beställa nya först.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster