Den senaste månaden har jag 4-5 gånger haft problem med att starta bilen. Motorn går runt med normal fart men tänder inte alls. Sista gången lät jag tändningen stå på när jag öppnade motorhuven. Det kom då ett surrande ljud från motorrummet, som lät som ett relä/pump som hade hakat upp sig.
När jag sedan vrider om nyckeln ett par extra gånger går bilen plötsligt igång som vanligt med bra tomgång direkt och normal kraft över hela registret. Är det någon som har haft samma probem och som har ett förslag på vad det kan vara? Skulle gärna vilja lösa problemet innan semesterturen.
Tacksam för råd
Henrik O