Vita blinker 440/460
-
122. Jonas Andersson
- Kontakt:
Vita blinker 440/460
Finns det? Kan man använda de nyare? Kan någon tillverka? Björn?

Saab 900 SET Coupé -95
460 Turbo -90 "T-Gul" SÅLD
480 Turbo -91B "T-Vit" SÅLD
460 Turbo -90 "T-Gul" SÅLD
480 Turbo -91B "T-Vit" SÅLD
-
Bastiaan
- Kontakt:
Here at this link is Björn
http://www.volvo-480-europe.org/forum/v ... php?t=2140
some words of the master
(somewhere lower in this post)
some words of the master
Mvh, Bastiaan (Volvo 480 2.0i Collection #372/480 and 855 T5)
Volvo 480 Club EUROPE - www.volvo-480-europe.org

Volvo 480 Club EUROPE - www.volvo-480-europe.org
-
Mogge
- Kontakt:
Är det sådana som björn tillverkar?
Mvh Jonas
http://volvo480.kicks-ass.net
http://volvo480.kicks-ass.net/servlet/u ... ticle&id=3
Mvh Jonas
http://volvo480.kicks-ass.net
http://volvo480.kicks-ass.net/servlet/u ... ticle&id=3
- Björn #194
- Kontakt:
Att tillverka till 440/460, fram förmodar jag, är ett jättejobb.... Det har jag förnärvarande inte tid med. Men helt klart finns det ju ett behov - om uttrycket tillåter.
Det svåra är att ifrån blinkarmaturen få loss glaset helt som behövs för att kunna tillverka en sådan form... Sedan skall glasen limmas tillbaka på ett snyggt sätt - i och för sig ingen omöjlighet men å andra sidan inget är omöjligt. Det är bara ens egen fantasi som sätter gränser
Åter till den primära frågan; Nej, just nu finns inte tid eller resurser för min del att fixa de gamla 440/460 glasen - kanske nån gång i framtiden vem vet?
Ha de bäst
Björn
Det svåra är att ifrån blinkarmaturen få loss glaset helt som behövs för att kunna tillverka en sådan form... Sedan skall glasen limmas tillbaka på ett snyggt sätt - i och för sig ingen omöjlighet men å andra sidan inget är omöjligt. Det är bara ens egen fantasi som sätter gränser
Åter till den primära frågan; Nej, just nu finns inte tid eller resurser för min del att fixa de gamla 440/460 glasen - kanske nån gång i framtiden vem vet?
Ha de bäst
Björn
480 ES -95 (f.d. museumbil)
480 ES -87 (ombygge pågår, ligger på is)
V40 2.0T -04
BMW 320d -11
P1800 S -66 (renoveras)
V40 2.0T -04
BMW 320d -11
P1800 S -66 (renoveras)
-
Gäst
Du Björn!
Tror du att du kan tillverka sådana däringa blinkersar till min lilla röda BMW också?
Asså inte för att den däringa BMW:n hör hemma här på 480 klubbens filialer men det hade änna vatt roligt med vita blinkersar på min lilla röda BMW.
Du e änna sån där händig snöbbe som kan fixa sådana vita blinkersanana...
Kostar dom nå´t?
Ha dé!
Tror du att du kan tillverka sådana däringa blinkersar till min lilla röda BMW också?
Asså inte för att den däringa BMW:n hör hemma här på 480 klubbens filialer men det hade änna vatt roligt med vita blinkersar på min lilla röda BMW.
Du e änna sån där händig snöbbe som kan fixa sådana vita blinkersanana...
Kostar dom nå´t?
Ha dé!
-
Gäst
Visst finns det ett behov... men det som komplicerar det ännu mer är att 440 och 460 har olika glas dessutom! 460:s är högre och med annan lutning, men jag ska kolla om man kan konvertera glas från nån annan bil. Bilder kommer att placeras här när det är klart.Björn #194 skrev:Att tillverka till 440/460, fram förmodar jag, är ett jättejobb.... Det har jag förnärvarande inte tid med. Men helt klart finns det ju ett behov - om uttrycket tillåter.
Det svåra är att ifrån blinkarmaturen få loss glaset helt som behövs för att kunna tillverka en sådan form... Sedan skall glasen limmas tillbaka på ett snyggt sätt - i och för sig ingen omöjlighet men å andra sidan inget är omöjligt. Det är bara ens egen fantasi som sätter gränser![]()
Ha de bäst
Björn
Jonte #122
-
Gäst
- Björn #194
- Kontakt:
Halloj 440 mannen!
Om du kikar riktigt noga på sidan där jag visar med bilder och text hur jag gjort och vad de kostar mm finner du också min mailadress.... länken finns med i tidigare inlägg...
Skämt åsido!
Du kan maila mig på:
fios@telia.com
mvh
"den där killen Björn"
Om du kikar riktigt noga på sidan där jag visar med bilder och text hur jag gjort och vad de kostar mm finner du också min mailadress.... länken finns med i tidigare inlägg...
Skämt åsido!
Du kan maila mig på:
fios@telia.com
mvh
"den där killen Björn"
480 ES -95 (f.d. museumbil)
V40 2.0T -04
BMW 320d -11
P1800 S -66 (renoveras)
V40 2.0T -04
BMW 320d -11
P1800 S -66 (renoveras)
-
022. Pär Renström
- Kontakt:
En grej som du skulle göra Björn, som du förmodligen skulle kunna tjäna bra med pengar på är att gjuta vita glas till de nyare (-02 och framåt) Volvo lastbilarna, sidoblinkers då alltså.
Det vet jag MÅNGA som efterfrågat, däribland jag...
Framlyktorna med integrerat halv- och helljus, blinkers och fjärrljus är helt i klarglas och det enda som stör intrycket av en FH-front är dom fula gula sidoblinkerserna.
En annons i Trailer skulle nog inbringa en och annan order.
Fast det verkar ju som du är en upptagen man men det är nåt att tänka på iallafall.
//Pelle
Det vet jag MÅNGA som efterfrågat, däribland jag...
Framlyktorna med integrerat halv- och helljus, blinkers och fjärrljus är helt i klarglas och det enda som stör intrycket av en FH-front är dom fula gula sidoblinkerserna.
En annons i Trailer skulle nog inbringa en och annan order.
Fast det verkar ju som du är en upptagen man men det är nåt att tänka på iallafall.
//Pelle

TurboVolvo även på jobbet.