Hatkärlek

Skriv svar
Jansson

Hatkärlek

Inlägg av Jansson »

Har min 480 ute på annons... Har haft det tidigare men ångrade mig i sista stund och tog bort annonsen... nu tvivlar jag igen... behöver jag gå i terapi?
Sellgren
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Nej, det är bara ett tecken på att du inte ska sälja din 480. Vid minsta tvivel så kommer det garanterat en ånger period efter :wink:
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Christer Nilsson
Site Admin
Kontakt:

terapi

Inlägg av Christer Nilsson »

Nja, det är ju faktiskt inte alls säkert! Volvo 480 är ju den typen av bil som inte är den bilen som man kanske borde ha... Trång för familjen, onödigt krånglig, vägegenskaper som gemene man aldrig kommer att utnyttja, lite speciell design, dåligt andrahandsvärde, Volvoverkstäderna skyr den som pesten, inte många vet vad det är för bil för ingen har sett den... Precis dom egenskaperna som gör att i alla fall inte jag kan vara utan den!!! Redan när den såldes ny profilerade man den som en sportbil med en egen nisch. Det var inte vem som helst som köpte en Volvo 480...
Och det var ju inte meningen heller!

Så jag tror faktiskt att du är kärnfrisk. I alla fall mentalt sett. Det behövs ingen terapi för dig.

MV480H
Christer#001
Martin
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Förstår vad du menar, är bara att låta ögonen vila lite på rosten för att man ska bli sugen på att sälja, fast det är bara tänka på hur trevligt man haft med den o inse att det inte går att skiljas.
boostofta
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Sen ser man inte rosten när man sitter I bilen 8)
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Sellgren
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Eller så har man ingen rost på den.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Användarvisningsbild
Björn #194
Kontakt:

Inlägg av Björn #194 »

Gammal kärlek rostar aldrig.... ehhmm eller var det ...kostar alltid....eller var det rostar alltid...nu blev jag lite osäker!

BRA Peter, man ser inte rosten om man sitter i bilen...säg det till besiktningspersonalen he he.
480 ES -95 (f.d. museumbil)
480 ES -87 (ombygge pågår, ligger på is)
V40 2.0T -04
BMW 320d -11
P1800 S -66 (renoveras)
020, Esko Antikainen
Kontakt:

Inlägg av 020, Esko Antikainen »

Hej!
När man kört en 480 i nitton år (ES87 Snart 40000 mil)) och enbart råkat ut för ett enda allarligt haveri ( motorstopp, givaren för motortemp till ECU:n , 200:- Kr) så är man naturligtvis lite fanatiker och har svårt att tänka sig en annan bil.
Rost. Naturligtvis bilen håller inte i evighet men det är inte så speciellt svårt att byta defekta delar. Själv har jag enbart bytt bakskärmkanterna och balken till till bakre kofångaren.
Jag har flera gånger funferat på en ny bil men den "gamla 480:n" är ju så speciell.
Jag använder bilen varje dag och den första känslan för en 480 återkommer regelbundet.
En annan bil kan nog inte ge mig "480-känslan" tillbaka.
Esko
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) Ja visst är det KÄRLEK till en bil 8) men hittills har jag inte behövt haft såndana känslor till min bil, jag menar hatkärlek, inne på min andra fast jag borde fortfarande vara inne på den första, men :shock: en olycka, en krock kom emellan :cry: nu är jag inne på min andra och den är nyare än den första och den går som ett spjut, när den första blev bedömd som skrot av försäkringsbolaget (mot min vilja) så blev jag ju tvungen att inskaffa en "ny" och lyckades mycket bra och det tack vare våran hemsida, jag sökte och fann, visserligen fanns den på blocket också just då men, ägaren tyckte att bilen förkänade en bra husse och jag lovar det har den fått, den jag köpte bilen av hade sett att just JAG sökte efter en sån bil på vår hemsida och eftersom han tidigare varit medlem i klubben så förstod han att jag va den rätta för just den bilen som han skulle sälja, (egentligen så svek han oss eftersom han köpte en saab) men han ville trots allt att bilen skulle komma i rätt händer och han berättade för mej att han nobbat FLERA köpare vilket jag tycker att han gorde rätt i :lol: dom verkade inte seriösa sa han, nog om detta, 480-in är Mycket speciell :!: dels är det ju Volvos första framhjulsdrivna bil + att det var där som det mesta av den teknik som dom flesta tar för givet idag va standard där, inte konstigt att dom första årsmodellerne fick dåligt ryckte :x men SÅ farligt va det egentligen inte om man gämför dagens nya bilar, dom har ju också massor av barnsjukdommar :lol: fast det är ju inte heller bra men det är ju så bilar utvecklas eller hur, att just 480-in blev speciellt LYCKAD det vet ju vi som har upptäckt dom, vi riktiga fans :lol: det är ju inte dirrekt svårt att bli förälskad i en sån bil som 480 och då speciellt turbomdellen som ju äntligen fick en motor som går att få att leva upp till bilens utseende :shock: eller hur :? ja det här blev ju en riktig kärleksförklaring till våra små älskade bilar, men visst är dom speciella :D Så är det bara :lol: Lev väl med era små PÄRLOR så vi kan ses i sommar. BLINK eller FLIPP FLOPP :lol: :wink:

mvh

Chrille
Martin
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Ahh, äntligen! Efter en lång lång vinter var det då dags för besiktning imorn, bara att hålla tummarna! Efter en lång kvälls meckande så rullar den som den ska, var väldigt skönt att avsluta med en provtur o få känna att bilen är i form, klöser frustar o ryter igen.
MickeE
Kontakt:

Nejdå..

Inlägg av MickeE »

Terapi e inte nödvändig..det är vad 480 gör med en..Beroende av dom..ha ha :lol:
MickeE 480 ES-87 Svart
Skriv svar