Samt att ratten är sned vid körning rakt fram...ogillas mkt
Samt klunkar det till från höger hjulhus bak, när man kör på allt från golvbrunnar till vilka ojämnheter som helst i vägbanan, någon som har nån idé?
Robert
Mogge skrev:Hej!
Ett vanligt fel på 400 serien är krängningshämmarstagen. Om man står stilla och vrider på ratten och det knakar så är det oftast dessa kulleder.
Prova stå utanför när någon vrider på ratten.
Dessa kulleder kan man smörja upp om man vill. http://volvo480.kicks-ass.net/servlet/u ... cle&id=334
Om det dunkar och klunkar är det frågan om det är något annat. Men lyft gärna upp bilen och titta/känn. Glappande leder och stag kan man leta upp med ett bra spett som Jonas säger.
Mvh Jonas
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster