Vevhusventilation 480T -90
-
Mackan
- Inlägg: 5
- Blev medlem: 07 aug 2006 16:45
- Kontakt:
Vevhusventilation 480T -90
Nu har volgan kissat ner garageuppfarten med aldels för mycket olja, den började att trycka ut olja vi påfyllningslocket, men nu även ur ventilkåpspackningen.... Har blivit tillsagd att rensa vevhusventilationen, plättlätt tänke jag, kollade igenom haynes rep bok efter bilder....men inga sådana hittade jag! Vilken av alla slangar i motorrummet är det???
-
barlar
- Inlägg: 25
- Blev medlem: 12 jun 2005 17:20
- Kontakt:
Om backventilen till vevhusventialtionen har givit upp så får man de problem du beskriver. Vad jag gjorde var att byta ut den. Fram på motorn så har du en svart stor cylinder som är skyddad av svart skumplast. I toppen på denna sitter ventilen. Om du kan blåsa genom slangen som går till plenumet från ventilen (riktning genom ventilen ner i vevhuset) så är den kass. Slär upp skummet i toppen och byt ut ventilen. Har funkat för mig.
Lars
Lars
-
Mackan
- Inlägg: 5
- Blev medlem: 07 aug 2006 16:45
- Kontakt:
-
Mackan
- Inlägg: 5
- Blev medlem: 07 aug 2006 16:45
- Kontakt:
-
Mackan
- Inlägg: 5
- Blev medlem: 07 aug 2006 16:45
- Kontakt:
Sådärja! 481 kronor fattigare samt en ventil rikare tog "bara" drygt en vecka att få hem den... Men faen så bra det blev! skruvade i nya stift med, mmm vad den spinner fint utan att trycka ut olja!
Onehundredandtwenty horsepower turbomotherfucker dumpventajjl and knfilter equipped lippalakkicar with seventeen inch rims....
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster