Hej

ja då va filtret bytt då, upptäckte att slangen som kom från tanken också var gjord av nått gummimaterial så det gick bra att nypa ihop den också med en liten tving

det svåra va väl igentligen att få loss anslutningsmuttrarna på slangen

där va det fastrostat trots att jag sprayat med rostlöning flera gånger om dan i en vecka, vad som lossade va själva övergångsdelen mellan filter ock slang och det går ju inte att lossa filtret då eftersom man ju vrider slangarna då

ok den ena sidan gör det ju inget på bara man kan lossa den andra rätt och den sidan blir ju liksom naturligt den som bensinen går ut ur filtret, där det sitter en liten vinkel för slangen, naturligtvis så gick den AV

men me Murfis lag så var väl det väntat

så där står man på söndan utan en hel anslutning och att tänka biltema i det här fallet var ju knappast att tänka på, så vad gör man

men ibland ska man ju ha lite flyt också

kom att tänka på att min granne ju har en hydralikfirma och en sån måste väl ha en sån del som jag behövde, naturligtvis hade han det så en halvtimme senare så stog jag där med en bättre anslutning en volvoorginalet som ju verkar vara gjort av aluminium eller nåt sånt, nu fick jag en fint böjd anslutning av mässing

Den här gången hade jag faktiskt inte gömt kamera när jag mekade så jag tog lite bilder som jag skulle vilja lägga upp under mektips bara jag kommer på hur man gör det.
mvh
Chrille
ja just det TACK för goda tips igen