Sida 1 av 1
Varmt
Postat: 07 aug 2006 12:23
av es480
Värmen går ej att stänga av på min 87:a,spaken stannar halvvägs när jag ska full värme,kan spaken till värmen rappa över,eller?
Janne
Postat: 07 aug 2006 16:51
av MartinP
Spaken du pratar om har en skena. På denna skena åker det runt en plast remsa som är kopplad till spaken. Förmodligen så har den helt enkelt kärvat fast och resulterar i att du inte kan röra den fritt.
Ta bort instrumentbrädan och skruva därefter ur VEM'en. När du fått ut den så återstår det bara att ta isär den och åtgärda problemet. Remsan kommer du åt om du tar bort fronten på VEM'en, den sitter fastkopplad i spaken. Troligtvis så har remsan gått av och det löser du genom att tejpa fast den. Så gjorde jag iaf

Lycka till.
Postat: 08 aug 2006 09:13
av es480
Ett Stort tack för en lättfattligt beskrivning.
Jag ska prova så fort jag får tid.
