Inspruningsventilernas kylsysem på B18FT

352, Anders Nordh
Inlägg: 20
Blev medlem: 18 feb 2006 01:27
Ort: Stockholm/Nacka
Kontakt:

Inspruningsventilernas kylsysem på B18FT

Inlägg av 352, Anders Nordh »

Jag är ägare av vå stycken 480 Turbo, en 88:a och en 90:a. Jag har upptäkt att det på 88:an sitter en kylfläkt till insprutningsventilerna, men inte på 90:an. Själva systemet går från insprutningsventielrna och genom torpedplåten och tar in luft via klaffventielr från luftintaget på motorhuven. På 90:an så finns det ingen öppning för att föra igenom "kylsystemet".
Är det någon som vet om/när kylssytemet försvann och varför?
Ägare till en 480T -88 och en 480T -90.
Bild
Mogge
Inlägg: 1283
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Man förstärkte grenrörspackningen och värmeplåtar, jag tror det var 90 som detta kom.

Jag tror inte kylbehovet var så stort egentligen, iaf inte i norra delen av europa.

Mvh Jonas
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst