Jag är ägare av vå stycken 480 Turbo, en 88:a och en 90:a. Jag har upptäkt att det på 88:an sitter en kylfläkt till insprutningsventilerna, men inte på 90:an. Själva systemet går från insprutningsventielrna och genom torpedplåten och tar in luft via klaffventielr från luftintaget på motorhuven. På 90:an så finns det ingen öppning för att föra igenom "kylsystemet".
Är det någon som vet om/när kylssytemet försvann och varför?
Inspruningsventilernas kylsysem på B18FT
-
352, Anders Nordh
- Inlägg: 20
- Blev medlem: 18 feb 2006 01:27
- Ort: Stockholm/Nacka
- Kontakt:
Inspruningsventilernas kylsysem på B18FT
Ägare till en 480T -88 och en 480T -90.


-
Mogge
- Inlägg: 1283
- Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
- Ort: Skåne
- Kontakt:
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst