Förlåt, en ventiltrimsfråga till...

Hoffster
Kontakt:

Förlåt, en ventiltrimsfråga till...

Inlägg av Hoffster »

Vet att det finns miljarder frågor om stryp -och pystrim här på forumet men jag vill bara ha lite guidning utifrån den här bilden:

Bild

Jag har koll på hur trimningen funkar i teorin, men känner mig borta när jag öppnar huven...
Så, vad är de olika delarna på bilden, och vad vill röd och gul slang? Vart ska strypventilen på?

Vad är innerdiametern på slangen ifråga förresten?
Pyst tysk pariserblå turbo -91
www.hoffmanworks.se
Martin
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Det är magnetventilen uppe i vänster hörn, den som slangarna går från. Den röde slangen går sen in i wastegaten nere i bild, det är den slangen som pysventilen ska in på. Dimensionen har jag inte i huvet, men det kan väl röra sig om en 6-7 mm.
Hoffster
Kontakt:

Inlägg av Hoffster »

Tack så mycket! Den röda slangen är visst lagad med tejp... kanske blir lagom trim om jag drar bort tejpen :D
www.hoffmanworks.se
Biffen
Kontakt:

Inlägg av Biffen »

Hoffster skrev:Tack så mycket! Den röda slangen är visst lagad med tejp... kanske blir lagom trim om jag drar bort tejpen :D
Råder dig till att kapa slangen där hålet finns och sätta ventilen där :lol: fungerar utmärkt med en ballofix som strypventil 8)
480 Turbo/88
Hoffster
Kontakt:

Inlägg av Hoffster »

Sådär, har nu optimerat motorn litegrann! Laddar nu upp till max 0.75 för att sedan falla ner till dryga 0.7 och ligger stadigt där. Blev ganska stor skillnad på "omkörningsprestandan"! På 2:an kunde jag inte maxgasa ens innan trimmet utan att tappa greppet, så det är först på 3an och uppåt jag har "nytta" av trimmet nu. Men det känns väldigt härligt! Ska väl sätta i ett sportluftfilter också tänkte jag.
www.hoffmanworks.se
Skriv svar