Framvagnsbyte
-
Ekeroos
- Inlägg: 17
- Blev medlem: 02 feb 2004 13:08
- Ort: Götene
- Kontakt:
Framvagnsbyte
Då var framvagnen bytt på min bil. Efter en olycklig parkeringsskada på bilen strax före jul så åkte jag på och byta hela framvagnen. Mindre roligt det där men nu är det gjort iallafall... Så nu går min röda fara på vägarna igen. 
-
480-LIGHT
- Inlägg: 9
- Blev medlem: 30 jun 2004 07:18
- Kontakt:
Hur svårt och hur mycket...?
Min bil gick inte igenom besiktningen just på grund av framvagnen.
hur mycket kostar juste en sådan ny???
Och hur mycket arbete. Tittade lite under och det verkar hur surt som helst!!! Fera dagars arbete!??!?!

hur mycket kostar juste en sådan ny???
Och hur mycket arbete. Tittade lite under och det verkar hur surt som helst!!! Fera dagars arbete!??!?!
480-LIGHT = 850 kg!!
200 ++HK = BMW 328 KILLER
200 ++HK = BMW 328 KILLER
-
Ekeroos
- Inlägg: 17
- Blev medlem: 02 feb 2004 13:08
- Ort: Götene
- Kontakt:
Jag kom över en bättre begagnad framvagn för ca 4500:-. En ny skulle kosta runt 7.000 kronor.
Sen är ju bilen så dumt konstruerad så att allt som sitter framför gaspedalen sitter fast i framvagnen. Så du behöver få till en smart konstruktion som håller uppe motorn när du lyfter ner vagnen.
Jag var så feg så jag lämnade in det till verkstan och betalde totalt ca 7500 för ny framvagn och byte...
Sen är ju bilen så dumt konstruerad så att allt som sitter framför gaspedalen sitter fast i framvagnen. Så du behöver få till en smart konstruktion som håller uppe motorn när du lyfter ner vagnen.
Jag var så feg så jag lämnade in det till verkstan och betalde totalt ca 7500 för ny framvagn och byte...
-
480-LIGHT
- Inlägg: 9
- Blev medlem: 30 jun 2004 07:18
- Kontakt:
Skit konstruktion...
Tack för svaret.
Att lämna in den är knappast fegt utan ganska smart.
Men med tanke på priset så skrotar jag hellre bilen än betalar 7 500 för en bil som kostat mig 10 000.
Det är just det som retar skiten ur mig!!! Idiotkonstrution...
Om det inte vore för Tubon som sitter i bilen skulle jag lagt ner projektet!
Det intresanta är att man måste ju ha någon sorts motorlyft för om jag pallar upp motorn så får ja ju inte loss ramen då den är sluten!?!??
Önska mig lycka till... Ha'de...
Att lämna in den är knappast fegt utan ganska smart.
Men med tanke på priset så skrotar jag hellre bilen än betalar 7 500 för en bil som kostat mig 10 000.
Det är just det som retar skiten ur mig!!! Idiotkonstrution...
Om det inte vore för Tubon som sitter i bilen skulle jag lagt ner projektet!
Det intresanta är att man måste ju ha någon sorts motorlyft för om jag pallar upp motorn så får ja ju inte loss ramen då den är sluten!?!??
Önska mig lycka till... Ha'de...
480-LIGHT = 850 kg!!
200 ++HK = BMW 328 KILLER
200 ++HK = BMW 328 KILLER
-
Gäst
-
480-LIGHT
- Inlägg: 9
- Blev medlem: 30 jun 2004 07:18
- Kontakt:
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst
