Framvagnsbyte

Ekeroos
Inlägg: 17
Blev medlem: 02 feb 2004 13:08
Ort: Götene
Kontakt:

Framvagnsbyte

Inlägg av Ekeroos »

Då var framvagnen bytt på min bil. Efter en olycklig parkeringsskada på bilen strax före jul så åkte jag på och byta hela framvagnen. Mindre roligt det där men nu är det gjort iallafall... Så nu går min röda fara på vägarna igen. :lol:
Marcus Ekeroos

marcus.ekeroos@attitudemotorclub.com

Vem behöver bromsar när det finns tuta?!?
Bild
480-LIGHT
Inlägg: 9
Blev medlem: 30 jun 2004 07:18
Kontakt:

Hur svårt och hur mycket...?

Inlägg av 480-LIGHT »

Min bil gick inte igenom besiktningen just på grund av framvagnen.
hur mycket kostar juste en sådan ny???

Och hur mycket arbete. Tittade lite under och det verkar hur surt som helst!!! Fera dagars arbete!??!?!

:x
480-LIGHT = 850 kg!!
200 ++HK = BMW 328 KILLER
Ekeroos
Inlägg: 17
Blev medlem: 02 feb 2004 13:08
Ort: Götene
Kontakt:

Inlägg av Ekeroos »

Jag kom över en bättre begagnad framvagn för ca 4500:-. En ny skulle kosta runt 7.000 kronor.

Sen är ju bilen så dumt konstruerad så att allt som sitter framför gaspedalen sitter fast i framvagnen. Så du behöver få till en smart konstruktion som håller uppe motorn när du lyfter ner vagnen.

Jag var så feg så jag lämnade in det till verkstan och betalde totalt ca 7500 för ny framvagn och byte...
Marcus Ekeroos

marcus.ekeroos@attitudemotorclub.com

Vem behöver bromsar när det finns tuta?!?
Bild
480-LIGHT
Inlägg: 9
Blev medlem: 30 jun 2004 07:18
Kontakt:

Skit konstruktion...

Inlägg av 480-LIGHT »

Tack för svaret.
Att lämna in den är knappast fegt utan ganska smart.

Men med tanke på priset så skrotar jag hellre bilen än betalar 7 500 för en bil som kostat mig 10 000.
Det är just det som retar skiten ur mig!!! Idiotkonstrution...

Om det inte vore för Tubon som sitter i bilen skulle jag lagt ner projektet!

Det intresanta är att man måste ju ha någon sorts motorlyft för om jag pallar upp motorn så får ja ju inte loss ramen då den är sluten!?!??

Önska mig lycka till... Ha'de...
480-LIGHT = 850 kg!!
200 ++HK = BMW 328 KILLER
Per

framvagn

Inlägg av Per »

Jag föreslår att du går in och kollar under menyn "Verkstan" här på sidan och kollar in kopplingsbytet. En sådan enkel motorlyftkonstruktion borde väl funka utmärkt i ditt fall.
Lycka till!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Skulle tro att du kan hänga upp motorn på samma vis som man gör när man byter koppling, kolla in Eskos tips på " Verkstan "
480-LIGHT
Inlägg: 9
Blev medlem: 30 jun 2004 07:18
Kontakt:

Inlägg av 480-LIGHT »

Tack för tipset. Det blir nog det alternativet.
Eskos framvagnsram såg inte allt för katig ut den heller.

Konstigt att Volvo använt sig av en sådan konstrution. Å andra sidan är det konstigt att min bil lever med tanke på vad den varit med om... :lol:
480-LIGHT = 850 kg!!
200 ++HK = BMW 328 KILLER
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst