Sida 1 av 1
Vilken bil innan 480
Postat: 09 nov 2004 01:33
av Sellgren
Något som jag och säkert andra skulle tycka vara roligt är att veta vilken/vilka bil/bilar man körde innan man fastnade för 480.
Postat: 09 nov 2004 01:34
av Sellgren
Själv körde jag volvo 340
Postat: 09 nov 2004 10:08
av Gäst
Jag körde en Volvo 360 gl, 86
Postat: 09 nov 2004 10:16
av De_Ville
Saab 9000i, Suzuki Swift GTI, Peugot 205 GTI, Volvo 760, Opel Senator 3,0. Å nu 480 samt jeep cherokee
Postat: 09 nov 2004 11:35
av Carl-Johan Jarlevid
.......har *alltid* kört 480. Nio fantastiska år med ca 20 000 mil med tre turbo bilar. Inte ett motorstopp, alltid startat - alltid kommit fram till målet i önskad tid. Dock som biluthyrare under en period har jag kört måånga andra modeller - synd att ens försöka jämföra!
bilar
Postat: 09 nov 2004 12:16
av olika
Opel rekord diesel,Ford Taunus,Daf 66 1300 Marathon,Volvo 744,Volvo 340,Peugeot 505 GTI Familiar,WV buss,Citroen Evasion,Volvo 480 ES nu Turbo och Evasion. Roligast var nog Dafen och tryggast Evasionen. Rymligast WV, mest fel Daf den kokade hela tiden. Billigast var Taunusen kopte den for 1500 korde ett ar salde den for 1200. Bytte till mig Esen mot en Ciao moppe.
Postat: 09 nov 2004 12:19
av Dan.P
Volvo340, 360GLS, 360GLT, 480ES, 480Turbo, 360GLT o nu en 480Turbo.
Postat: 09 nov 2004 13:43
av Jonas
Opel Kadett -87, Opel Kadett -90, Chrysler PT Cruiser -00, Chrysler Voyager -01... Sen blev det Volvo 480.

Postat: 09 nov 2004 14:33
av jensa
Volvo 480 Turbo, Saab 900 Turbo, saab 900 Aero, Audi coupe 2,8 L Q-96a... volvon var min första bil och den kommer vi nog att spara, kör enbart fina sommardagar.. i år blev det hela 125 mil
Postat: 09 nov 2004 15:23
av 212 Kjell Carlsson
Min första bil var en Simca1500, det var 1974. Sen har jag haft ca 85 bilar, i snitt 3 bilar om året. Så det är lättare att räkna upp vilka märke jag inte haft. ( Har under en tid i mitt liv jobbat som bilförsäljare )
Den bästa bil jag någonsin har haft var en Volvo 740 -87.
Idag har familjen 4st 480 ( -87,-88 ),Peugeot 306 -97, Skoda Felicia -99,
Peugeot 405 combi -89. Vi är 3 i familjen som kör dessa bilar.
Postat: 09 nov 2004 17:15
av Martin
endast en peugeot 205 gti
Postat: 09 nov 2004 19:56
av 211#Christer Lindström
Många bilar blir det om jag ska räkna upp alla men före 480:n hade jag en volvo 360glt som var aningen vässad, tror den hade c:c 150hk, kan hålla med om att det är den av Volvos bilar med bakhjulsdrift som har bäst väghållning, min 480 är för närvarande min varje dag bil men så fort ekonomin tillåter kommer den att få bli hobbybil endast för sommarbruk.
mvh
Chrille
Postat: 09 nov 2004 20:19
av 022. Pär Renström
Buick Century 455" som första bil, sen blev det en -79 Ford Granada i lumpen. Efter det inhandlades 480 ES, byttes mot nuvarande 480 Turbo samt kompletterat med en 360 GL som vinterbil.
//Pelle
Postat: 09 nov 2004 21:24
av Mogge
142 74"
144 73"
245 78"
Triumph spitfire 69" RHD (fortfarande i ägo)
480 Turbo 88"
Corvette cab 88"
BMW 518 82"
Audi 100 85"
480 Turbo 93
480 Turbo 90
480:n är fan det roligaste man kan få med framhjulsdrift!
Mvh Jonas
Postat: 09 nov 2004 21:56
av 019 Johan Bertilsson
Saab V4 -79, Volvo 343 -79, Volvo 360 -87, Mazda 626 -83, Volvo 480 ES -87 (säljer jag aldrig...), Volvo 460 -95, Opel Vectra -92
Har nu 480:n, 460:n och Opeln att köra med. Alltid nån som funkar...
Postat: 10 nov 2004 00:37
av yo84
Kariären bakom ratten startades vid 12 bast med en vaz 1600 i (rallyutförande) sedan en till vaz 1600 original som jag har ännu kvar. sedan har man kört ihjäl 2 st golf D en starlet-82 haft en 245 använder flitigt farsans VW caravelle,en jetta-80. Har nu en subaru super station som jag kör med. 480 ska fixas och en mazda 2600 ska dieselkonverteras.
Bilar
Postat: 11 nov 2004 23:09
av Christer Nilsson
Hittills:
Volvo 360 GL 1988 vit, Volvo 480 ES 1994 pariserblå metallic, Volvo 66 DL Kombi 1978 orange, Volvo 480 ES 1986 vit, Volvo 480 ES 1987 röd och Volvo 480 ES 1987 svart. Nu dröjer det nog ett tag till nästa...
/CN
Re: Bilar
Postat: 11 nov 2004 23:24
av 212 Kjell Carlsson
Christer Nilsson skrev:Hittills:
Volvo 360 GL 1988 vit, Volvo 480 ES 1994 pariserblå metallic, Volvo 66 DL Kombi 1978 orange, Volvo 480 ES 1986 vit, Volvo 480 ES 1987 röd och Volvo 480 ES 1987 svart. Nu dröjer det nog ett tag till nästa...
/CN
Nu glömde du Fooorden (vinterbilen)
