Vilken bil innan 480

Skriv svar
Sellgren
Inlägg: 490
Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
Ort: Skövde
Kontakt:

Vilken bil innan 480

Inlägg av Sellgren »

Något som jag och säkert andra skulle tycka vara roligt är att veta vilken/vilka bil/bilar man körde innan man fastnade för 480.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Sellgren
Inlägg: 490
Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Själv körde jag volvo 340
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag körde en Volvo 360 gl, 86
De_Ville
Inlägg: 34
Blev medlem: 03 sep 2004 09:50
Kontakt:

Inlägg av De_Ville »

Saab 9000i, Suzuki Swift GTI, Peugot 205 GTI, Volvo 760, Opel Senator 3,0. Å nu 480 samt jeep cherokee
Senast redigerad av 1 De_Ville, redigerad totalt 9 gånger.
Volvo 480 Turbo -90
Carl-Johan Jarlevid
Inlägg: 21
Blev medlem: 27 aug 2004 12:08
Kontakt:

Inlägg av Carl-Johan Jarlevid »

.......har *alltid* kört 480. Nio fantastiska år med ca 20 000 mil med tre turbo bilar. Inte ett motorstopp, alltid startat - alltid kommit fram till målet i önskad tid. Dock som biluthyrare under en period har jag kört måånga andra modeller - synd att ens försöka jämföra!
Hälsningar Calle o kör försiktigt!
Medlem: 301
olika

bilar

Inlägg av olika »

Opel rekord diesel,Ford Taunus,Daf 66 1300 Marathon,Volvo 744,Volvo 340,Peugeot 505 GTI Familiar,WV buss,Citroen Evasion,Volvo 480 ES nu Turbo och Evasion. Roligast var nog Dafen och tryggast Evasionen. Rymligast WV, mest fel Daf den kokade hela tiden. Billigast var Taunusen kopte den for 1500 korde ett ar salde den for 1200. Bytte till mig Esen mot en Ciao moppe.
Dan.P
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 feb 2004 17:01
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Dan.P »

Volvo340, 360GLS, 360GLT, 480ES, 480Turbo, 360GLT o nu en 480Turbo.
Jonas

Inlägg av Jonas »

Opel Kadett -87, Opel Kadett -90, Chrysler PT Cruiser -00, Chrysler Voyager -01... Sen blev det Volvo 480. :D
jensa
Inlägg: 9
Blev medlem: 31 jan 2004 17:16
Ort: Ljungby
Kontakt:

Inlägg av jensa »

Volvo 480 Turbo, Saab 900 Turbo, saab 900 Aero, Audi coupe 2,8 L Q-96a... volvon var min första bil och den kommer vi nog att spara, kör enbart fina sommardagar.. i år blev det hela 125 mil
212 Kjell Carlsson
Inlägg: 148
Blev medlem: 01 feb 2004 12:44
Ort: Asmundtorp
Kontakt:

Inlägg av 212 Kjell Carlsson »

Min första bil var en Simca1500, det var 1974. Sen har jag haft ca 85 bilar, i snitt 3 bilar om året. Så det är lättare att räkna upp vilka märke jag inte haft. ( Har under en tid i mitt liv jobbat som bilförsäljare )
Den bästa bil jag någonsin har haft var en Volvo 740 -87.
Idag har familjen 4st 480 ( -87,-88 ),Peugeot 306 -97, Skoda Felicia -99,
Peugeot 405 combi -89. Vi är 3 i familjen som kör dessa bilar.
Senast redigerad av 1 212 Kjell Carlsson, redigerad totalt 14 gånger.
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin »

endast en peugeot 205 gti
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 623
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Många bilar blir det om jag ska räkna upp alla men före 480:n hade jag en volvo 360glt som var aningen vässad, tror den hade c:c 150hk, kan hålla med om att det är den av Volvos bilar med bakhjulsdrift som har bäst väghållning, min 480 är för närvarande min varje dag bil men så fort ekonomin tillåter kommer den att få bli hobbybil endast för sommarbruk. 8)

mvh

Chrille
022. Pär Renström
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 jan 2004 22:24
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

Buick Century 455" som första bil, sen blev det en -79 Ford Granada i lumpen. Efter det inhandlades 480 ES, byttes mot nuvarande 480 Turbo samt kompletterat med en 360 GL som vinterbil.

//Pelle
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
Mogge
Inlägg: 1283
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

142 74"
144 73"
245 78"

Triumph spitfire 69" RHD (fortfarande i ägo)

480 Turbo 88"

Corvette cab 88"

BMW 518 82"

Audi 100 85"

480 Turbo 93

480 Turbo 90

480:n är fan det roligaste man kan få med framhjulsdrift!

Mvh Jonas
019 Johan Bertilsson
Inlägg: 37
Blev medlem: 29 jan 2004 19:49
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av 019 Johan Bertilsson »

Saab V4 -79, Volvo 343 -79, Volvo 360 -87, Mazda 626 -83, Volvo 480 ES -87 (säljer jag aldrig...), Volvo 460 -95, Opel Vectra -92

Har nu 480:n, 460:n och Opeln att köra med. Alltid nån som funkar...
/Johan
480 ES -87
yo84
Inlägg: 149
Blev medlem: 03 apr 2004 11:05
Kontakt:

Inlägg av yo84 »

Kariären bakom ratten startades vid 12 bast med en vaz 1600 i (rallyutförande) sedan en till vaz 1600 original som jag har ännu kvar. sedan har man kört ihjäl 2 st golf D en starlet-82 haft en 245 använder flitigt farsans VW caravelle,en jetta-80. Har nu en subaru super station som jag kör med. 480 ska fixas och en mazda 2600 ska dieselkonverteras.
Snart ska den finslipas! :)
Christer Nilsson
Site Admin
Inlägg: 263
Blev medlem: 19 jan 2004 23:00
Ort: Hishult
Kontakt:

Bilar

Inlägg av Christer Nilsson »

Hittills:
Volvo 360 GL 1988 vit, Volvo 480 ES 1994 pariserblå metallic, Volvo 66 DL Kombi 1978 orange, Volvo 480 ES 1986 vit, Volvo 480 ES 1987 röd och Volvo 480 ES 1987 svart. Nu dröjer det nog ett tag till nästa...
/CN
212 Kjell Carlsson
Inlägg: 148
Blev medlem: 01 feb 2004 12:44
Ort: Asmundtorp
Kontakt:

Re: Bilar

Inlägg av 212 Kjell Carlsson »

Christer Nilsson skrev:Hittills:
Volvo 360 GL 1988 vit, Volvo 480 ES 1994 pariserblå metallic, Volvo 66 DL Kombi 1978 orange, Volvo 480 ES 1986 vit, Volvo 480 ES 1987 röd och Volvo 480 ES 1987 svart. Nu dröjer det nog ett tag till nästa...
/CN
Nu glömde du Fooorden (vinterbilen) 8)
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster