Beige inredning

boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Beige inredning

Inlägg av boostofta »

Hallå töser och pågar

Jag sitter och surfar runt lite och kom in på Belgiska 480 klubens hemsida.
Det de skriver är totalt obegrippligt, men en bild säger mer än 1000ord och lite 480 censur har ingen dött av.
Vad som fick mig riktigt upphetsad var att där var en bild på en grå metallic 480 med beige halvläder inredning.
Syrran har en 440 med beige vanlig tyg inredning och jag vet att det är ovanligt.
Jag är inte speciellt förtjust i ljus inredning. Men detta var något jag aldrig sett förut, inte ens i försäljningsbroschyrer.
Är det någon som vet om det finns fler???
Försökte göra ett inlägg på deras sida men var tvungen att ladda ner något som brandväggen här på jobbet säger nej till.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Det är den amerika anpassade bilen, så om du hittar ngn som är såld "over there" så kanske där sitter det lädret i den. Har inte riktigt koll på om där såldes ngn överhuvudtaget eller om det stannade som koncept, men det är där säkert ngn annan som har här, så jag bollar vidare..
Christer Nilsson
Site Admin
Inlägg: 263
Blev medlem: 19 jan 2004 23:00
Ort: Hishult
Kontakt:

USA

Inlägg av Christer Nilsson »

Att det är en USA-specad modell är ju helt klart. Miles-hastighetsmätaren och det något mindre urtaget till bakre registreringsskylten är ju förutom inredningsfärgen tecken på det. Det är ju inte alls omöjligt att det togs fram bilar eftersom det var meningen att den skulle exporteras dit men när det då inte blev av stoppades väl förmodligen produktionen av dom igen. Frågan är ju hur många som togs fram. Det kan kanske vara som så att inredningsfärgen fanns att få på andra marknader istället...
Har tänkt länge att jag skulle forska i detta men man hinner ju inte med allt man vill... Om någon här på forumet går på djupet i denna frågan och hittar något intressant så var snäll och hör av dig. Det hade ju varit något att skriva om i klubbtidningen!!!
/CN
Senast redigerad av 1 Christer Nilsson, redigerad totalt 12 gånger.
254.Jon
Inlägg: 1
Blev medlem: 09 jul 2005 13:46
Kontakt:

Inlägg av 254.Jon »

Här finns lite information och några fler bilder:

http://www.volvo-480-europe.org/cardata/specials.php

/Jon
318_Oscar Söderhielm
Inlägg: 63
Blev medlem: 25 sep 2005 20:12
Ort: Mjölby
Kontakt:

beige stolar till salu

Inlägg av 318_Oscar Söderhielm »

Hittade en länk hos våra franska kompisar...

http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... 52529.html

Stolar och dörrpanel till salu i beige färg...

Passar väl dock inte så bra ihop med i övrigt gråa bilen...
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst