hjälp stora problem med moter
-
turbo power
- Kontakt:
hjälp stora problem med moter
hej har en 440 turbo 92'a.det är så här att bilen hoppar upp o ner i tumgång över drivet drygt 500varv sen hosstar den o har sig smäler som fan i motern (bak tänder) har bytat massa vakum slangar men hjälpte inte.sen lucktar den soppa som fan men rycker inte överdrivet.bilen går knapt o köra med häller på grund av det snälla hjälp mig.jag bler galen .ps den har klydat ett tag med tomgången snälla hjälp mig
-
Martin
- Kontakt:
Finns väldigt mycket du kan kolla.. Laddar turbon som den ska?
Kolla insugsröret till turbon om det är helt hela vägen. Kolla även anslutningarna till intercoolern. Sen kan du mäta bränsletryck och bränslemängd. Lambdan kan också orsaka sånna fel. Sen sitter där en tempgivare under tändstiftet längst till höger (framifrån sett). Glöm inte kolla LMM:en också.
Vad är där för färg på avgaserna?
Kolla insugsröret till turbon om det är helt hela vägen. Kolla även anslutningarna till intercoolern. Sen kan du mäta bränsletryck och bränslemängd. Lambdan kan också orsaka sånna fel. Sen sitter där en tempgivare under tändstiftet längst till höger (framifrån sett). Glöm inte kolla LMM:en också.
Vad är där för färg på avgaserna?
-
turbo power
- Kontakt:
turbon laddar som den ska.inga läcker i ic'en eller tryck rören .kan det ha med insuget kass packnig kankse lambdan är ny.man kan ju köra någer lunda med bilen när man får upp värven så går den o köra med kör man på moter vägen så drar den som fan inga problem där laddar 0.9 bar hela tiden ingen tendäns på att något är fel då men låga varv går det knapt köra på
-
Martin
- Kontakt:
kolla här och testa lite.. http://web.telia.com/~u85310201/innehall/erratic.html
-
turbo power
- Kontakt:
-
turbo power
- Kontakt:
-
boostofta
- Kontakt:
Om det luktar soppa och den går bra på höga varv skulle jag börja med att kolla om det inte är så enkelt att den får för mycket bensin.
Har du tillgång till att mäta avgasvärdena så hade det varit guld värt.
Sen är det många faktorer som kan orsaka hög bränsleblandning.
Läckage på insug -
Spraya startgas i skarvar om motorvarvet går upp så har du ett läckage där. Se upp med brandrisken bara.
LMM -
Brukar bli ryckningar då, men prova att koppla loss kontaktstycket till
LMM och se om bilen går bättre.
Tempgivare -
Ta bort gummihatten över kontaktstycket och se så att kablarna är ok.
Svänghjulsgivare -
Metallspån?? Kan ge störningar.
Sen beror det ju lite på hur skött din motor är. Kan ju vara så att du har läckande ventiler, en öppen spridare som fyller insuget med soppa.
Där måste ju vara en anledning till att den baktänder.
Hur ser stiften ut???
Har du tillgång till att mäta avgasvärdena så hade det varit guld värt.
Sen är det många faktorer som kan orsaka hög bränsleblandning.
Läckage på insug -
Spraya startgas i skarvar om motorvarvet går upp så har du ett läckage där. Se upp med brandrisken bara.
LMM -
Brukar bli ryckningar då, men prova att koppla loss kontaktstycket till
LMM och se om bilen går bättre.
Tempgivare -
Ta bort gummihatten över kontaktstycket och se så att kablarna är ok.
Svänghjulsgivare -
Metallspån?? Kan ge störningar.
Sen beror det ju lite på hur skött din motor är. Kan ju vara så att du har läckande ventiler, en öppen spridare som fyller insuget med soppa.
Där måste ju vara en anledning till att den baktänder.
Hur ser stiften ut???
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
-
turbo power
- Kontakt:
tja jag har fått rätt på det nu jag byta insugs packningen inget jag vill göra om.nu går bilen fint på tumgång och den äfter tänder ej men om jag drar på med bilen o börjar närma mig 160 sträcket vet inte hur många var det liger på där men kan väll tippa på 4000 varv så käns det som bilen inte vill mer.får den för lite soppa eller vad till lägg har ett ladd på 08-09 bar nu äfter byte av packnig innan sköt den upp i 09 sen gjick ner till 0.7 först trude jag det va dumpen som pös men icket det ':P men är rädd att den får för lite soppa
-
FrankJScott
- Kontakt:
Awesome Product Guide
Please try Google before asking about Updated Product Site 8cd263b
-
FrankJScott
- Kontakt:
High Rated Product Site
Please try Google before asking about New Product Site d19b171