Jag är helt ny på det här forumet och jag får väl till att börja med be om ursäkt för mitt "nick", men jag har alltid hetat detsamma på alla forum och det namnet kunde inte ens förändras till det här forumet
Hursomhelst står jag i begrepp att köpa bil (faktiskt den första!) och står ivalet och kvalet mellan en Audi 80 Coupe och den läckra 480:n.
Det lutar egentligen inte över åt något håll utan jag känner mig ganska likgiltig för dem båda (även om vi alltid ägt Audi inom familjen). Det gäller väl som alltid att ut och känna, testa och givetvis provköra vilket jag även kommer göra för att komma fram till något.
Om Audi alternativet kommer genom familjen så kommer 480:n helt klart genom körskolan där jag övningskörde med en C30 (fick körkort den 6/6- 08 ). Jag blev helt klart kär i designen och lite av en förebild till denna C30:a verkar ju 480:n vara med sin baklucka i glas
Tillslut efter allt babbel så kommer då mina frågor...
1. Hur är 480:n att köra? Är den lagd åt det sportiga eller komfotabla hållet eller både och?
2. Vilken motor håller högst klass och har bäst driftsäkerhet? Har kollat en del på Turbo modellen, är den roligast att köra?
3. Något speciellt man ska tänka på?
MVH
Marcus