hastighetsmätare

Engmark

hastighetsmätare

Inlägg av Engmark »

hejsan!

Min hastighetsmätare "glappar" d.v.s far upp och ner hela tiden när jag kör, och ibland är den helt död..

vad kan detta bero på? :roll:

//Andreas
vit

Inlägg av vit »

Hade problem en gång med att trippmätarknappen hakat upp sig.
Joni
Kontakt:

Inlägg av Joni »

Hej

Kontrollera hur din kabel till hastighetsmätaren är dragen i motorrummet. Jag hade samma problem som dig, det visade sig att sladden låg emot detaljer som blir varma. Kolla också så att kontaken är in fettad.

mvh
Johan
Johan
Kontakt:

Inlägg av Johan »

Min vajar också... Fast det gör den jämt. Kan inte bero på att den ligger mot varma utor. Inte för mig i alla fall. I så fall hade den ju inte vajat när motorn är kall. Eller kan den det?
Dan.P
Kontakt:

Inlägg av Dan.P »

Ett tips är att demontera instrumentpanelen och löda om alla anslutningar, glappande kontaktstycken bak på panelen är vanligt förekommande fel.
Kontaktstyckena är dokumenterat dåliga, men som vanligt gjorde Volvo i princip ingenting för att åtgärda dem.
Engmark

Inlägg av Engmark »

Tack för hjälpen.. moterade isär instrumentpanelen förut och kollade så alla kontakter satt i ordenkligt vilket de gjorde!

Men har upptäckt att om jag trycker till på panelen hårt så går den igång ibland...

Då måste det väll ha något med kontakterna/anslutningarna bakpå att göra?

//Andreas
Dan.P
Kontakt:

Inlägg av Dan.P »

Låter som en kall-lödning eller en spricka i någon av ledningsbanorna.

Fram med kolven o löd om anslutningarna, sen har du några stift som sticker ut med endast metallisk kontakt, löd dem också.
Skriv svar