Hjälp !
Vajern till huven har gått av eller släppt , vad gör jag ?
Bengt.
Motorhuv
-
201 Bengt
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 06 nov 2004 17:20
- Ort: Länghem
- Kontakt:
-
Dan.P
- Inlägg: 334
- Blev medlem: 29 feb 2004 17:01
- Ort: Luleå
- Kontakt:
Re: Motorhuv
Enklast är väl att kontrollera om den har gått av.201 Bengt skrev:Hjälp !
Vajern till huven har gått av eller släppt , vad gör jag ?
Bengt.
Demontera sidopanelen vid din vänstra fot, kolla fästet för vajern.
Är fästet helt o vajern rör på sig kolla då om det finns något liv av rörelse vid låset till motorhuven......om inte köp ny.
En ny huv-vajer kostar inte mycket hos din lokala "Volvodealer".
-
Mogge
- Inlägg: 1283
- Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
- Ort: Skåne
- Kontakt:
Hej!
Gör som Dan sade, ta loss och se vart vajern gått av. Har den gått av vid spaken kan du öppna den med en tång (klipp av vajerhöljet en bit)
Har den gått av i motorutrymmet är det svårare, men om man lyfter upp bilen kan man komma åt om man sträcker upp handen vid kylaren och påverkar vajer-mekanism (tror jag)
Mvh Jonas
Gör som Dan sade, ta loss och se vart vajern gått av. Har den gått av vid spaken kan du öppna den med en tång (klipp av vajerhöljet en bit)
Har den gått av i motorutrymmet är det svårare, men om man lyfter upp bilen kan man komma åt om man sträcker upp handen vid kylaren och påverkar vajer-mekanism (tror jag)
Mvh Jonas
-
Gäst
Hej.Mogge skrev:Hej!
Gör som Dan sade, ta loss och se vart vajern gått av. Har den gått av vid spaken kan du öppna den med en tång (klipp av vajerhöljet en bit)
Har den gått av i motorutrymmet är det svårare, men om man lyfter upp bilen kan man komma åt om man sträcker upp handen vid kylaren och påverkar vajer-mekanism (tror jag)
Mvh Jonas
Det löste sig , när jag lossat spaken kunde jag dra i vajern då öppnades huven , det var mothållet till vajerhöljet vid huvlåsen som hoppat ur sitt fäste.
Tack för hjälpen
Bengt
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster