Vilken bil innan 480
-
Sellgren
- Inlägg: 490
- Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
- Ort: Skövde
- Kontakt:
Vilken bil innan 480
Något som jag och säkert andra skulle tycka vara roligt är att veta vilken/vilka bil/bilar man körde innan man fastnade för 480.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
-
Sellgren
- Inlägg: 490
- Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
- Ort: Skövde
- Kontakt:
-
Carl-Johan Jarlevid
- Inlägg: 21
- Blev medlem: 27 aug 2004 12:08
- Kontakt:
.......har *alltid* kört 480. Nio fantastiska år med ca 20 000 mil med tre turbo bilar. Inte ett motorstopp, alltid startat - alltid kommit fram till målet i önskad tid. Dock som biluthyrare under en period har jag kört måånga andra modeller - synd att ens försöka jämföra!
Hälsningar Calle o kör försiktigt!
Medlem: 301
Medlem: 301
-
olika
bilar
Opel rekord diesel,Ford Taunus,Daf 66 1300 Marathon,Volvo 744,Volvo 340,Peugeot 505 GTI Familiar,WV buss,Citroen Evasion,Volvo 480 ES nu Turbo och Evasion. Roligast var nog Dafen och tryggast Evasionen. Rymligast WV, mest fel Daf den kokade hela tiden. Billigast var Taunusen kopte den for 1500 korde ett ar salde den for 1200. Bytte till mig Esen mot en Ciao moppe.
-
Dan.P
- Inlägg: 334
- Blev medlem: 29 feb 2004 17:01
- Ort: Luleå
- Kontakt:
-
Jonas
-
jensa
- Inlägg: 9
- Blev medlem: 31 jan 2004 17:16
- Ort: Ljungby
- Kontakt:
-
212 Kjell Carlsson
- Inlägg: 148
- Blev medlem: 01 feb 2004 12:44
- Ort: Asmundtorp
- Kontakt:
Min första bil var en Simca1500, det var 1974. Sen har jag haft ca 85 bilar, i snitt 3 bilar om året. Så det är lättare att räkna upp vilka märke jag inte haft. ( Har under en tid i mitt liv jobbat som bilförsäljare )
Den bästa bil jag någonsin har haft var en Volvo 740 -87.
Idag har familjen 4st 480 ( -87,-88 ),Peugeot 306 -97, Skoda Felicia -99,
Peugeot 405 combi -89. Vi är 3 i familjen som kör dessa bilar.
Den bästa bil jag någonsin har haft var en Volvo 740 -87.
Idag har familjen 4st 480 ( -87,-88 ),Peugeot 306 -97, Skoda Felicia -99,
Peugeot 405 combi -89. Vi är 3 i familjen som kör dessa bilar.
Senast redigerad av 1 212 Kjell Carlsson, redigerad totalt 14 gånger.
-
Martin
- Inlägg: 472
- Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
- 211#Christer Lindström
- Inlägg: 623
- Blev medlem: 28 jan 2004 19:57
Många bilar blir det om jag ska räkna upp alla men före 480:n hade jag en volvo 360glt som var aningen vässad, tror den hade c:c 150hk, kan hålla med om att det är den av Volvos bilar med bakhjulsdrift som har bäst väghållning, min 480 är för närvarande min varje dag bil men så fort ekonomin tillåter kommer den att få bli hobbybil endast för sommarbruk.
mvh
Chrille
mvh
Chrille
-
022. Pär Renström
- Inlägg: 215
- Blev medlem: 31 jan 2004 22:24
- Ort: Skåne
- Kontakt:
-
Mogge
- Inlägg: 1283
- Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
- Ort: Skåne
- Kontakt:
-
019 Johan Bertilsson
- Inlägg: 37
- Blev medlem: 29 jan 2004 19:49
- Ort: Kristianstad
- Kontakt:
-
yo84
- Inlägg: 149
- Blev medlem: 03 apr 2004 11:05
- Kontakt:
Kariären bakom ratten startades vid 12 bast med en vaz 1600 i (rallyutförande) sedan en till vaz 1600 original som jag har ännu kvar. sedan har man kört ihjäl 2 st golf D en starlet-82 haft en 245 använder flitigt farsans VW caravelle,en jetta-80. Har nu en subaru super station som jag kör med. 480 ska fixas och en mazda 2600 ska dieselkonverteras.
Snart ska den finslipas! 
-
Christer Nilsson
- Site Admin
- Inlägg: 263
- Blev medlem: 19 jan 2004 23:00
- Ort: Hishult
- Kontakt:
Bilar
Hittills:
Volvo 360 GL 1988 vit, Volvo 480 ES 1994 pariserblå metallic, Volvo 66 DL Kombi 1978 orange, Volvo 480 ES 1986 vit, Volvo 480 ES 1987 röd och Volvo 480 ES 1987 svart. Nu dröjer det nog ett tag till nästa...
/CN
Volvo 360 GL 1988 vit, Volvo 480 ES 1994 pariserblå metallic, Volvo 66 DL Kombi 1978 orange, Volvo 480 ES 1986 vit, Volvo 480 ES 1987 röd och Volvo 480 ES 1987 svart. Nu dröjer det nog ett tag till nästa...
/CN
-
212 Kjell Carlsson
- Inlägg: 148
- Blev medlem: 01 feb 2004 12:44
- Ort: Asmundtorp
- Kontakt:
Re: Bilar
Nu glömde du Fooorden (vinterbilen)Christer Nilsson skrev:Hittills:
Volvo 360 GL 1988 vit, Volvo 480 ES 1994 pariserblå metallic, Volvo 66 DL Kombi 1978 orange, Volvo 480 ES 1986 vit, Volvo 480 ES 1987 röd och Volvo 480 ES 1987 svart. Nu dröjer det nog ett tag till nästa...
/CN
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst
