Drar ur batteriet
-
480 t -91
Drar ur batteriet
Hej. Någon som har tips på varför jag får cykla till jobbet titt som tätt? Något verkar dra ur batteriet.
MVH En gång 480 ägare aldrig mer...
MVH En gång 480 ägare aldrig mer...
-
boostofta
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
Har du ett friskt batteri så är det till att plocka fram multimetern och börja mäta. stäng av tändning, stäng dörrar och väntas till innerbelysningen släcks. Börja sedan att mäta på säkringarna, alla som där är spänning på skriver du upp och återkommer med resultat. Har du elschema så kan du ju klart själv kolla vailka som normallt ska ha spänning även om bilen är avstängd.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
-
Batterifel
-
Sellgren
- Inlägg: 490
- Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
- Ort: Skövde
- Kontakt:
Re: Drar ur batteriet
Det måste vara fel formulerat det ska ju vara: En gång 480 ägare alltid 480 ägare.480 t -91 skrev:MVH En gång 480 ägare aldrig mer...
Jo biltema batterierna är faktiskt skit, håller inte laddning länge.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
-
Christer Nilsson
- Site Admin
- Inlägg: 263
- Blev medlem: 19 jan 2004 23:00
- Ort: Hishult
- Kontakt:
batteri
Med det avancerade elsystemet som finns i Volvo 480 följer inte bara en massa finesser med. Det är ju faktiskt som så att den typen av funktioner som finns, i synnerhet larmet, står ju och suger ström när bilen står stilla.
Står bilen för länge utan att användas så laddar batteriet ur oavsett fabrikat på det. Tro mig, jag har provat...
Christer#001
Står bilen för länge utan att användas så laddar batteriet ur oavsett fabrikat på det. Tro mig, jag har provat...
Christer#001
-
Martin
- Inlägg: 472
- Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Re: batteri
O andra sidan brukar dom nästan starta som bäst när dom stått still riktigt länge.Christer Nilsson skrev:Med det avancerade elsystemet som finns i Volvo 480 följer inte bara en massa finesser med. Det är ju faktiskt som så att den typen av funktioner som finns, i synnerhet larmet, står ju och suger ström när bilen står stilla.
Står bilen för länge utan att användas så laddar batteriet ur oavsett fabrikat på det. Tro mig, jag har provat...
Christer#001
-
Karl
-
Sellgren
- Inlägg: 490
- Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
- Ort: Skövde
- Kontakt:
-
Martin
- Inlägg: 472
- Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
-
Karl
-
boostofta
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
Det beror ju lite på, var batteriet fullladdat när den lämnades en vecka, vet du det??
Många korta turer och sedan ett längre uppehåll är inte bra för batteriet. Det finns många bilar idag som inte tål mer än ca en vecka förrän batteriet är tömt. pga allt skit som ska finnas i en bil, DVD, telefon, navigation, larm med femtioelva funktioner osv....
Många korta turer och sedan ett längre uppehåll är inte bra för batteriet. Det finns många bilar idag som inte tål mer än ca en vecka förrän batteriet är tömt. pga allt skit som ska finnas i en bil, DVD, telefon, navigation, larm med femtioelva funktioner osv....
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
-
Gäst
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster