Trasig fönsterhiss

Skriv svar
Kenth

Trasig fönsterhiss

Inlägg av Kenth »

Hag har två s 480 med samtliga fönsterhissar trasiga, det är ngn plastdetalj som håller lyftwiren som har gått sönder, tidigare har jag läst någonstans på nätet om hur man kunde laga detta, men jag hittar inte detta nu, är det någon som vet hur :?:
060#Jan Enbom
Inlägg: 45
Blev medlem: 28 jan 2004 22:48
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av 060#Jan Enbom »

Hej,

Ett nytt wire-stopp tillverkar man av 13 mm lång 4x4mm fyrkantstång. Fila ned de sista 3mm på ena ändan så att man får 3x3mm. Gå sedan tillväga på följande sätt:

1. Öppna huset till "wire-spolen" och lossa därefter wiren.
2. För hiss-släden (med det trasig wirestoppet) så långt ned som möjligt (demontera ev. stopp).
3. Bänd ut hiss-släden från skenan med hjälp av en skruvmejsel
4. Lägg sedan wire-änden på plats i hiss-släden och sätt ditt det nytillverkade wire-stoppet.
5. En liten bit av 3x3mm stången sticker nu ut. Slå till den utstående delen så att metallen vidgar sig och därigenom låser sig.
6. Pressa tillbaka hiss-släden in i skenan (smörj gärna med silicon så att det går lite lättare):
7. Trä sedan på wiren på spolen och placera den åter i spolhuset.
8. Testa elhissen innan montering i dörren. Går motorn trögt/låter illa så håller din motor troligtvis på att ge upp.

Har några bilder som jag skulle kunna skicka.

En alternativ lösning som kanske skulle kunna fungera är att sätta någon form av wirelås som förbinder wire och hissläden (i hålet där wire-stoppet satt från början). Detta har jag dock ej testat.
mvh /Janne #60
Jonas

Inlägg av Jonas »

Lägg gärna upp bilderna här. Det är nog fler än vi som har problem med fönsterhissarna.

//jonas
060#Jan Enbom
Inlägg: 45
Blev medlem: 28 jan 2004 22:48
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av 060#Jan Enbom »

Jag lägger gärna upp ett par bilder, men jag förstår inte riktigt hur man gör.....
mvh /Janne #60
Niclas Broman
Inlägg: 73
Blev medlem: 09 sep 2004 19:38
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Niclas Broman »

Hej Janne!

Jag har för mig att för att lägga upp bilder måste man ha lagt ut dem på en internetsida. Sedan länkar man bilderna från forumet till din sida. D v s du skriver in på vilken adress bilden befinner sig. Tryck först in knappen "Img", sedan adressen till bilden och sedan "Img"-knappen igen. Vips så ligger bilden där. :D

Hoppas detta hjälper..

Niclas
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej här kan man lägga upp bilder och reportage http://480center.com/

mvh Chrille
060#Jan Enbom
Inlägg: 45
Blev medlem: 28 jan 2004 22:48
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av 060#Jan Enbom »

Hej,

Nu har jag lagt upp en guide på denna länk, http://480center.com/servlet/user?actio ... cle&id=358. Vissa bilder kommer jag att editera lite för att skapa lite bättre förståelse, men det är i alla fall ett första utkast.
mvh /Janne #60
FrankJScott
Inlägg: 6208
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Cool Product Tips

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Cool Product Guide b1_595d
FrankJScott
Inlägg: 6208
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Product Website

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Updated Product Tips c9ce18b
FrankJScott
Inlägg: 6208
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Useful Product Info

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Best Product Website 1c9ce18
FrankJScott
Inlägg: 6208
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Awesome Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Recommended Product Tips 63b5_59
FrankJScott
Inlägg: 6208
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Awesome Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Useful Product Website 3d34d08
FrankJScott
Inlägg: 6208
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Great Ligmar Info

Inlägg av FrankJScott »

In response to the person asking about best censur mmorpg ligmar, mmo online games ligmar, mmorpg censur to play ligmar, up and coming mmorpg ligmar, censur online space game ligmar, best censur online mmorpg ligmar, new world future updates ligmar, new fantasy mmorpg ligmar, mmorpg portal ligmar, epic mmorpg ligmar, I highly recommend this agree with about ligmar site or new world future updates ligmar, challenging mmorpg ligmar, best censur mmorpg ligmar, new world play ligmar, mmorpg dev ligmar, mmorpg action ligmar, mmorpg 3 ligmar, censur 2 play mmorpg ligmar, wars online ligmar, fantasy world game online ligmar, not to mention this read this post here about ligmar forum as well as the best censur mmorpg ligmar, new world mmo rpg ligmar, new world new updates ligmar, new world play ligmar, world of dungeons ligmar, rank mmorpg ligmar, new world game ligmar, classes new world ligmar, game censur world ligmar, good mmorpg to play with friends ligmar, alongside all this read more here for ligmar blog which is also great. Also, have a look at this best ligmar tips and don't forget mmo rpg game ligmar, best mmorpg game ligmar, censur to play online mmorpg ligmar, the best mmorpg game ligmar, classes new world ligmar, new world new update ligmar, new online space game ligmar, good mmorpg to play with friends ligmar, mmorpg level up ligmar, mmo rpg web ligmar, on top of this see page for ligmar blog with mmorpg character ligmar, mmorp g ligmar, mmorpg youtube ligmar, censur to play space game ligmar, mmorpg action ligmar, game classes ligmar, fantasy mmorpg online ligmar, new pvp mmorpg ligmar, space mmorpg censur to play ligmar, game website mmorpg ligmar, for good measure. Check more @ Updated Garden Summer Houses Blog 34d08cd
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster